Weg met het kerstpakket!

Uit het Nationaal Werkkostenregeling Onderzoek blijkt dat 18% van het werkkostenbudget wordt gebruikt voor het kerstpakket. Het werkkostenbudget is vrij besteedbaar, dus waarom wordt er zoveel aan een kerstpakket uitgegeven? Mijn inziens kan dit geld veel beter besteed worden.

Wat zat er in het kerstpakket?

Uit een rondvraag in mijn vriendenkring blijkt dat het kerstpakket best belangrijk wordt gevonden. Het is een blijk van waardering voor je inzet gedurende het jaar. Maar als ik de vraag stel wat voor kerstpakket men heeft gekregen, weet men dat van afgelopen jaar nog wel te vertellen, maar het pakket van het jaar daarvoor is men alweer vergeten. 

Het kan ook anders

In mijn vorige blog sprak ik al over de meerwaarde van het organiseren van een incentive voor klanten, maar ook een incentive voor het personeel is een goede investering. Het zorgt voor betrokkenheid, kan de teamspirit verbeteren en, anders dan een kerstpakket, zorgt een goed georganiseerd uitstapje voor vele gespreksonderwerpen. 

Budget genoeg

Ik hoor u denken dat de kosten van een incentive veel hoger zijn dan een eenvoudig kerstpakket. Een gemiddeld kerstpakket kost tussen de €35,00 en €40,00. Daarvoor kunt u ook een leuk etentje voor het personeel organiseren. Als u echt wilt werken aan de betrokkenheid van uw personeel, zijn er echter nog meer mogelijkheden. Uit het Nationaal Werkkostenregeling Onderzoek blijkt namelijk ook dat werkgevers bijna een half miljard van het werkkosten budget onbenut laten, erg jammer! Als dit budget ook gebruikt wordt, kunt u echt iets unieks organiseren voor uw personeel; een feestavond, weekendje Rotterdam, Londen of Dubai?! 

Dus, werkgevers van Nederland, maak gebruik van de nieuwe werkkostenregeling. Gooi dat traditionele kerstpakket de deur uit en organiseer een incentive voor uw personeel. U maakt hier uw personeel gelukkig mee en daar plukt u weer de vruchten van! 
 

Bron: Nationaal Werkkostenregeling Onderzoek

Wil Poels
Wil Poels
Office Manager Munckhof Groups Desk
Deel dit artikel

Plaats uw reactie!

Naam*

E-mail*

Bericht*