Vijf tips voor een passend zakenreisprogramma voor iedereen

Een grote diversiteit onder werknemers heeft veel voordelen, maar wat betekent dit als het aankomt op het zorgdragen voor hun zakenreizen? Bekijk onze vijf tips voor het maken van een 'inclusief' zakenreisprogramma dat al uw werknemers ondersteunt en beschermt.

Schrijf uw policy voor iedereen – sluit geen groepen uit

Van de LGBTQ+ community tot aan vrouwelijke reizigers en personen met verborgen handicaps: er zijn veel individuen die kwetsbaar kunnen worden op het moment dat ze naar specifieke delen van de wereld afreizen, of überhaupt gaan reizen. Om een inclusief programma op te stellen, is het van belang groepen niet uit te sluiten. Probeer in plaats daarvan iedereen te instrueren om collega’s te helpen elkaar veilig te houden.

Creëer een open deur cultuur

Maak het mensen gemakkelijk om naar u toe te komen om in vertrouwen hun zorgen te bespreken en de risico’s van reizen naar een specifieke bestemming te verkennen. Zorg ervoor dat men weet dat het zakenreisprogramma is opgesteld om iedereen te ondersteunen en dat kiezen om niet te reizen altijd een optie is.

Leg de verantwoordelijkheid om geïnformeerd te zijn bij de reizigers zelf, maar bied ze middelen om dit te kunnen zijn

Een inclusief programma moet reizigers ondersteunen en helpen, geen angst of grenzen creëren. Doe beroep op uw TMC en andere vertrouwde partners voor belangrijk advies. Zo heeft Ilga bijvoorbeeld een overzicht van seksueel oriëntatiewetten over de hele wereld opgesteld. Bekijk de kaart hier.

Leg vooraf vast waar werknemers hulp kunnen krijgen in onbekende situaties

Planning is alles. Waar een reiziger terecht komt als hij/zij hulp nodig heeft is afhankelijk van meerdere factoren. Voor een reiziger is het van cruciaal belang om dit voorafgaand aan de reis vast te stellen. Als reizigers zich niet zeker voelen bij het bezoeken van de plaatselijke politie of medische dienst, moeten ze naar hun eigen ambassade of consulaat kunnen voor ondersteuning of advies.

Promoot nieuwe initiatieven en zie dit als onderdeel van de communicatiestrategie van het zakenreisprogramma

Reisaanbieders, van luchtvaartmaatschappijen tot hotels en luchthavens, gaan steeds meer mee met de tijd en ontwikkelen zich ook op het gebied van diversiteit. Denk bijvoorbeeld aan de niet-binaire optie bij het invoeren van geslacht bij United Airlines en de aandacht voor verborgen handicaps bij Virgin Atlantic. Deel deze ontwikkelingen met de reizigers.

Meer weten over het opstellen van een zakenreisprogramma? Neem gerust contact met ons op.



Deel dit artikel

Plaats uw reactie!

Naam*

E-mail*

Bericht*