Innovation meets airline

Wie had 20 jaar geleden gedacht dat we anno 2014 allemaal met een smartphone rond zouden lopen? 24/7, 365 dagen per jaar hebben wij toegang tot alles wat zich in deze wereld afspeelt.

De wereld hebben we letterlijk in onze hand. Door deze ontwikkelingen hebben ook luchtvaartmaatschappijen steeds meer mogelijkheden om de dienstverlening te optimaliseren en het reizen te moderniseren.

Natuurlijk wordt er al jaren wifi aangeboden op vluchten en hebben airlines allerlei app’s om reizigers te informeren. Bij Virgin Atlantic gaan ze nog een stapje verder. Zij hebben hun personeel voorzien van Google Glass. In een proefperiode met Upper Class-passagiers van de airline werd getest of deze moderne bril van toegevoegde waarde zou zijn. De resultaten zijn zeer positief te noemen. Doordat personeel aanvullende informatie heeft over de reiziger, het reisverloop en de bestemming kan er veel extra service geboden worden. Ook kunnen passagiers uit bijvoorbeeld China makkelijker geholpen worden door Google Translate via de bril. Dit zijn slechts enkele voorbeelden, maar de kansen zijn natuurlijk eindeloos. Kortom, het gebruik van innovaties kan de luchtvaart behoorlijk op de kop zetten. Een geweldige ontwikkeling wat mij betreft. Niet alleen maken de ontwikkelingen het reizen een stuk aangenamer, ook kan de reistijd efficiënter besteed worden.

Dat innovaties soms ook kunnen doorslaan laat Westjet zien in hun bekende april fools filmpjes. Voor wie ze niet kent: https://www.youtube.com/watch?v=QKfGeLoJKg0 en https://www.youtube.com/watch?v=DcbO3hl3_F0 zijn enkele voorbeelden. Nu maar hopen dat niet alle innovaties in de praktijk gebracht worden.

Bob Obers
Bob Obers
Conversation Manager
Deel dit artikel

Plaats uw reactie!

Naam*

E-mail*

Bericht*