Bent u klaar voor generatie-y?
Deze verandering zie je ook binnen de zakenreiswereld. De opmars van Generatie-Y zakenreizigers heeft consequenties in het organiseren van travel management. Er is bijvoorbeeld een enorme toename in online boekingen en reisinformatie en ervaringen worden massaal gedeeld op social media. De Generatie-Y wil liever afgerekend worden op deliverables dan op de negen tot vijf mentaliteit en werkt liever met budgets in plaats van met savings. Het is een uitdaging voor bedrijven en zakenreisorganisaties om in te spelen op deze verandering.
Dat reisorganisaties en airlines al voorzichtig meegaan met Generatie-Y blijkt uit de talloze innovaties die doorgevoerd worden. Denk bijvoorbeeld aan het ‘meet & seat’ concept van KLM of de vele online bookingtools die ontwikkeld worden. Belangrijk voor Generatie-Y zijn traveler welfare, veiligheid en met name productiviteit. Slechts 7% van Generatie-Y maakt zich zorgen om de bescherming van data, terwijl dit bij Generatie-X een belangrijk aandachtspunt blijft. Het opsturen van persoonlijke gegevens, zoals creditcard informatie naar de Travel Management Company ligt bij Generatie-X bijvoorbeeld een stuk gevoeliger dan bij Generatie-Y. Kortom, Generatie-Y zorgt voor verandering, zowel bij de Travel Management Companies als in het bedrijfsleven. Het is zaak dat iedereen hierop voorbereid is. Generatie-Y, met in haar kielzog al Generatie-Z, staat te popelen om de bedrijfscultuur te veranderen. Bent u er klaar voor?