WMO-vervoer Amstelveen

In de gemeente Amstelveen kunnen inwoners met een indicatie gebruik maken van het Wmo-vervoer. Het Wmo-vervoer is een vorm van collectief taxivervoer, die u van deur tot deur brengt binnen het vervoersgebied Amstelveen.

Rit boeken           Klacht indienen


Maatregelen coronavirus
Conform de actuele vervoersprotocollen zijn alle reizigers verplicht een mondkapje te dragen. U dient als reiziger zelf voor dit mondkapje te zorgen. Daarnaast willen we u er op wijzen dat, indien u corona gerelateerde klachten heeft, u geen gebruik kunt maken van het vervoer.


In de gemeente Amstelveen kunt u met een indicatie gebruik maken van het Wmo vervoer. Het Wmo vervoer is een vorm van collectief taxivervoer. Het kan voorkomen dat u met meerdere mensen tegelijk gebruik maakt van de taxirit. De chauffeur brengt u van deur tot deur binnen het vervoersgebied van Amstelveen. Uw Wmo vervoerspas is het vervoersbewijs. Zorg dat u deze altijd bij u heeft. Geef de pas bij het in- en uitstappen aan de chauffeur om uw rit te laten starten of stoppen.

Hoe reserveer ik een rit met het Wmo vervoer?

Door te bellen tussen 07:00 uur ’s ochtends en 24:00 uur ’s avonds naar 020-441 81 44 of online via de knop rit boeken.

Makkelijk afspreken bij de speciale haltes

In Amstelveen zijn verschillende haltes voor Wmo vervoer, te herkennen aan de speciale bordjes. U kunt deze haltes gebruiken om af te spreken met de chauffeur. Maar u kunt ook op een andere plek afspreken.

Winkelcentrum Stadshart

  • Tegenover Pieter Lastmanweg 18; achter de Hema
  • Op de Meander; achter de Action

Winkelcentrum Westwijk

  • Ter hoogte van Asserring 188

Winkelcentrum Groenhof

  • Ter hoogte van Groenhof 157;bij supermarkt Jumbo
  • Op de Landtong;bij wijkcentrum De Bolder

Winkelcentrum Kostverlorenhof

  • Op Florence Nightingalelaan; op de brug bij supermarkt Dirk van de Broek

Winkelcentrum Bankrashof

  • Ter hoogte van Traviatastraat 17;bij supermarkt Deen

Wat moet de chauffeur van mij weten als ik reserveer?

  • Uw naam
  • Uw pasnummer
  • De gewenste vertrektijd
  • Het adres waar u opgehaald wilt worden
  • Het adres waar u naartoe wilt
  • Met hoeveel personen u reist
  • Het telefoonnummer waarop u te bereiken bent
  • Of u gebruik maakt van eventuele hulpmiddelen, zoals een rollator of rolstoel

Is de taxi te laat?

Is de taxi 15 minuten na de afgesproken tijd nog niet gearriveerd, bel dan naar Munckhof Taxi via 020-441 81 44. Zij zoeken dan zo spoedig mogelijk een oplossing voor u.

GOED OM TE WETEN

  • Voor het reserveren van een rit belt u minimaal één uur van tevoren
  • Ritten tussen 07:00 uur en 08:00 uur reserveert u een dag van tevoren
  • Neem uw Wmo vervoerspas mee
  • Chauffeur informeert u over tijdstip van voorrijden
  • Chauffeur meldt zich op tijd bij de halte of het afgesproken adres
  • Voor vaste ritten / herhaalritten geldt: Op feestdagen (1e en 2e Pinksterdag, 1e en 2e Paasdag, 1e en 2e Kerstdag, Nieuwjaarsdag, Hemelvaartsdag en Koningsdag vindt er standaard GEEN vervoer plaats tenzij de reiziger anders bericht.
Deel deze pagina

Wat kost het Wmo vervoer?

Voor reizen met een Wmo vervoerspas geldt een speciaal ‘Wmo tarief’. Het gaat hier om een eigen bijdrage in de vorm van een opstaptarief en kilometertarief. Medereizigers kunnen mee tegen een gereduceerd tarief en inwoners van 65 jaar en ouder zonder Wmo indicatie kunnen tegen commercieel tarief gebruik maken van het Wmo vervoer. Alle tarieven voor 2021 zijn te vinden in onderstaand overzicht:

Wmo-reiziger 65+ reiziger Medereizigers Medisch begeleider en kinderen tot 4 jaar
Opstaptarief 2021 € 0,65 4x €1,64 €0,99 Gratis
Tarief per km 2021 € 0,115 €1,64 €0,174 Gratis
Tarief per km buiten vervoersgebied 2021 €1,64 €1,64 €1,64 Gratis

* Indien u buiten het vervoersgebied reist betaalt u een commercieel tarief van € 1,64 per km

Let op: De uiteindelijke eigen bijdrage wordt afgerond met 2 decimalen achter de komma

Klachten, complimenten of verloren voorwerpen?

Neem dan contact op met het servicebureau van Munckhof. Dit kan telefonisch tussen 09:00 en 17:00 uur via 077-397 88 36 of per mail aan servicebureau@munckhof.nl. Of vul het klachtenformulier in: klacht melden

Belangrijk om te weten

  • Voor het reserveren van een rit belt u minimaal één uur van tevoren
  • Ritten tussen 07:00 uur en 08:00 uur dient u een dag van tevoren te boeken
  • In bijzondere situaties zoals een huwelijk, uitvaart of examen kunt u ook een gewenste aankomsttijd aangeven. U moet deze rit minimaal 2 uur van tevoren reserveren
  • Vaste ritten zijn voor maximaal 3 maanden vooruit in één keer te boeken
  • De eigen bijdrage wordt via automatische incasso betaald
  • Het kan voorkomen dat uw rit wordt gecombineerd met andere reizigers.
  • Uw rit mag maximaal anderhalf keer uw rechtstreekse reistijd duren
  • U kunt maximaal 2 medereizigers meenemen (dit is inclusief een medisch begeleider)
  • Chauffeurs melden zich bij het afgesproken adres en wachten maximaal 3 minuten
  • Het vervoer is van ‘deur tot deur’ (bij woonhuis eigen voordeur, bij flat algemene toegangsdeur)
  • De chauffeur informeert u telefonisch over het verwachte tijdstip van voorrijden
  • De chauffeur neemt telefonisch contact met u op als hij vertraging heeft of mogelijk eerder aankomt
  • U kunt 1 stuk handbagage en een hulpmiddel (zoals looprek, rollator of rolstoel) meenemen
  • U kunt uw scootmobiel meenemen. In verband met de veiligheid dient u zelf op een reguliere zitplaats plaats te nemen
  • Een gecertificeerde blindengeleidehond en/of hulphond mag gratis mee. Overige huisdieren zijn niet toegestaan
  • Door de wachttijden en bovengenoemde spelregels is het Wmo vervoer minder geschikt voor vervoer naar arts, specialist of ziekenhuis en voor vervoer naar Schiphol
  • Op 31 december rijdt het Wmo vervoer tot 20:00 uur. Dit betekent dat er geen ritten kunnen worden gereserveerd na 20.00 uur